administrator
Site owner
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 370
|
|
CUM CONTROLAM FINANTELE UNEI AFACERI?
Contabilitatea financiara si contabilitatea manageriala
Contabilitatea generala (contabilitatea financiara) asigura inregistrarea operatiunilor zilnice, tinerea registrelor, intocmirea balantelor, a situatiilor financiar-contabile si a declaratiilor fiscale, astfel incat firma sa respecte toate normele legale in vigoare. Informatiile financiare sunt publice, se adreseaza mediului extern al companiei (institutiile statului, bancile, partenerii de afaceri) si sunt sintetizate semestrial sub forma de rapoarte standardizate, reglementate legal: Contul de Profit si Pierdere, Bilantul Contabil si anexele aferente.
Contabilitatea manageriala (contabilitatea de gestiune) analizeaza veniturile si cheltuielile, incasarile si platile astfel incat sa poata oferi informatii despre profitabilitatea si disponibilitatile banesti care pot contribui la cresterea companiei. Rolul contabilitatii manageriale consta in detalierea, analiza si interpretarea informatiile oferite de contabilitatea generala, intr-o forma accesibila managementului companiei.
Informatiile financiare sunt confidentiale, se adreseaza mediului intern al firmei (echipa manageriala cu pregatire financiara si nonfinanciara) si sunt prezentate sub forma unor rapoarte periodice nestandardizate, adaptate la nevoile interne de management.
Managementul general si managementul financiar
Managementul general stabileste obiectivele si strategia generala de dezvoltare a unei companii, avand in vedere toate componentele activitatii firmei : productie, vanzari, marketing, reclama si publicitate, administratia generala. Managementul general, cu sprijinul specialistilor din diverse domenii de activitate trebuie sa stabileasca si politicile interne ale firmei, cum ar fi : politica de vanzari, politica de preturi, de calculatie a costurilor, metoda de amortizare, politica de acordare a creditelor comerciale, politica de finantare etc.
Managementul financiar este domeniul prin care se dezvolta un sistem de comunicare intre specialistii din domeniul economico-financiar (economisti, contabili, analisti financiar etc) si top-managerii nefinantisti, prin intermediul unui sistem propriu de raportari financiare, adaptate la cerintele interne de management a afacerii.
Ce trebuie sa cunoastem ca sa putem controla dezvoltarea unei afaceri?
Incercati sa raspundeti la urmatoarele intrebari legate de activitatea companiei dumneavoastra:
1.cum se clasifica cheltuielile si cum se identifica pe centre de cost?
2.care este nivelul minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi?
3.cum se poate controla profitul unei companii?
4.care este necesarul de finantare pentru dezvoltatea firmei?
5.cum se calculeaza principalii indicatorii economico-financiari?
6.cum se elaboreaza bugetele si cum se intocmesc rapoartele de control bugetar?
7.cum se implementeaza un sistem de raportari financiare adaptat la cerintele interne de management?
Cum controlam finantele unei afaceri?
Prin intermediul instrumentele specifice de management financiar si anume:
1. rapoarte de diagnostic financiar al firmei si anume: analiza veniturilor si cheltuielilor, incasarilor si platilor, identificarea punctelor tari si a punctelor slabe cu ajutorul indicatorilor economici de rentabilitate, de lichiditate, de gestiune (durata medie de incasare a clientilor, de plata a furnizorilor, de rotatie a stocurilor)
2. estimari financiare pe termen mediu (1-3 ani) si lung (3-5 ani) care vizeaza obiectivele strategice ale companiei si se refera mai ales la investitii si surse de finantare;
3. elaborarea bugetelor si a rapoartelor de control bugetar prin care se stabilesc si se urmaresc obiectivele anuale ale firmei si anume: maximizarea cotei de piata, a profiturilor si a lichiditatilor.
Sistemul bugetar al unei firme cuprinde: bugetele centralizatoare ale firmei (bugetul de venituri si cheltuieli, bugetul de investitii, bugetul de numerar si bilantul financiar) si bugetele specifice pe activitati (bugetul de vanzari, bugetul de marketing, bugetul de productie, bugetul de distributie, bugetul de resurse umane si bugetul administratiei generale)
_______________________________________ - - - - - - -
|
|